BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dissabte, 3 d’octubre del 2009

El Pregó

EL PREGÓ
Text: Jaume Picas

Amics i senyors, "tuti i quanti"
he vingut per dir un pregó
i el que migri que s'aguanti
perquè sempre tinc raó.
(Burro...)
Aquest poble que em contempla!(x3)
dolçament agermanat,
(Montserrat)
i que sempre fa bondat,
que si no mal aniria,
està avui de festa gran
per que és Santa Rosalia.
(Eh! Eh!)
Vull, vull, vull dir, ...
(volem ballar!)
vull dir, Sant Gregori el gran.
(Eh! Eh!)
No ha fa res, Sant Zacaries.
(Eh! Eh!)
Bé, com els hi plagui a vostès,
per què jo no tinc manies
i cedir no em costa res.
(Bé! Bé! Mercè!)
Vet aquí un dia solemne,
dia bell, de germanor.
(Calla, burro!)
Si en voleu parlar, parlem-ne,
per què si no me'n vaig jo...
(Adéu.)
Les virtuts les tenim totes,
(Montserrat)
Traiem pedres dins dels pans,
(Al revés!)
A bé, si al revés.
Amb quatre gotes
fem prodigis sobrehumans.
També tenim quatre barres,
quatre quartos, molta pau,
(I tant!)
barretines i samarres, sardanes
i un cel tot blau ...
(Oh!, ai, que bonic!)
Per això som més bons,
(-Montserrat. -Mana.)
més savis, i donem prova de seny,
que ja ho deien sempre els avis:
qui anys passa, dies empeny.
(Al revés!, Burro! Fantasma!)
Ja sé el que em dic, paciència,
i porteu-vos tots com cal,
que el cridar i la violència
són mal vistos des de dalt .
(Bé, bé ... )
Apa, doncs, felices festes,
aneu sempre amb el cap dret,
les donzelles sempre honestes
i els xicots el clatell net.
(Home... )
I que el Sant o la Patrona
us mantingui la il·lusió,
(Per molts anys!)
senyors, fins una altra estona,
i VISCA LA FESTA MAJOR!
(VISCA!)