BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

diumenge, 1 de març del 2020

DOLORS LAFFITTE i LA TRINCA (1975)


L'amic CARLES m'ha fet arribar informació sobre una col·laboració de LA TRINCA en un disc publicat l'any 1975. Li agraeixo, una vegada més, el seu interès per aquest blog i comparteixo amb tots vosaltres el que n'he pogut esbrinar.

El disc en qüestió, com veieu a la imatge que encapçala aquest post, es titula "HELLO DOLORS!" (PEBROTS/EDIGSA - 1975 - CP3002). Pertany a la discografia de Maria Dolors Laffite (Roda de Ter, 1949 - Girona, 2008) i conté onze cançons. El fet curiós és que aquestes cançons són obra de diversos músics catalans de l'època que les van compondre expressament per a la cantant.

A la portada i contraportada de l'àlbum veiem, dibuixats per GUILLEM i acompanyant la caricatura de la mateixa Dolors Laffitte, aquests col·laboradors il·lustres: Lluís Llach, Ovidi Montllor, Maria del Mar Bonet, Pere Tapias, Joan Isaac, Toni Llovet, Teresa Rebull, Rafael Subirachs, Ramon Muntaner i La Trinca.

LA TRINCA va encarregar-se de la producció del disc i també hi va col·laborar amb la cançó que dona títol a l'àlbum. A continuació us en copio la lletra i us enllaço un vídeo de Youtube perquè la pugueu escoltar:

HELLO DOLORS!

[ Hello Dolors!
Tots la nostra partitura
t'oferim amb galanura
qual gentil pomell de flors.

Hello Laffitte!
Quin goig sentir com afina
la teva veu cantarina
sota un cirerer florit.

Hello Dolors!
Hem vingut de mica en mica
a portar-te la musica,
ha estat un part laboriós.
Per damunt de les carenes
llencem al cel aquest crit.
Hello, Dolors Laffitte! ]

Gràcies, amics.

De res, de res, de res!

Tinc el cor a la gola al veure que sou aquí.

En pes, en pes, en pes!

Ja veig que en l'amistat puc creure.
Que és bonica la reunió
quasi tota “la cançó”
dins la placa de gramola.
Amb la música que em feu
entre tots m'empenyareu
i jo cauré tota sola.

Abans d'espinyar-te els nassos
t'oferim els nostres braços
mira tu, si en som d'amables.

L'emoció d'aquests moments
fa que cridi als quatre vents:
Vosaltres sou formidables!

[ Hello Dolors!... ]



6 comentaris:

xavier pujol ha dit...

Tinc aquesta joia. Físicament.
La cançó que li "regalà" en Llach, que jo sàpiga el Llach no l'ha enregistrada mai. Igual que la del Pere Tàpias.
En canvi la del Ramon Muntaner, ell mateix sí que també la va enregistrar.
Ara mateix vaig a posar-lo. Mentre aguanti l'agulla del pick up...

McAbeu ha dit...

XAVIER: Certament és una joia aquest disc, quina sort que el tinguis i el puguis gaudir.

Administrador del bloc ha dit...

Hola McAbeu, Voldria contactar amb tu. Sóc l'Òscar Constantí (Canal Youtube de La Trinca), MHHP, Facebook, etc... Moltes gràcies! :)

McAbeu ha dit...

Hola ÒSCAR, gràcies a tu per la visita. Al perfil del blog hi ha la meva adreça de correu electrònic (macabeu2008@gmail.com) pel que et convingui.

M. del Carme López ha dit...

Hola. Estic buscant el títol d'una cançó que em sembla que cantava la M. Dolors Laffitte que deia...
Amics meus no us conec, però us se imaginar teniu somnis d'ahir i una fe en el demà. Visca!!!
Endevant endevant, no ens parem mai enlloc, que si viure ens fa mal, ho farem com un joc...

McAbeu ha dit...

M. DEL CARME: Benvinguda al blog. Aquesta cançó que busques es titula "VISCA!" i la canta Mercè Madolell al seu disc "El Bar De Tantes Nits" (EP - 1966).