BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dissabte, 15 de novembre del 2014

Galeria Virtual de Records - 032


Entrevista "Mano a mano"
La Vanguardia (1971)

A la pàgina 33 de l'edició del dissabte, 05 de juny de 1971 del diari "La Vanguardia Española" (actualment "La Vanguardia") aparegué una entrevista als components de LA TRINCA acompanyada d'una caricatura dels tres integrants del grup.

Aquesta entrevista fou realitzada per Manuel del Arco Álvarez (Saragossa, 12 de gener de 1909 – Barcelona, 25 de juny de 1971), un caricaturista i periodista que es caracteritzava per la realització d'entrevistes atrevides que incloïen una caricatura de l'entrevistat.

En el cas de "La Trinca", l'entrevistador sembla preocupat pel futur i els estudis dels "nois de Canet", com podeu comprovar en la traducció de l'entrevista que us copio a continuació:.

Estic davant de tres "carpetovetònics" amb aspecte d'haver-se escapat de casa: són "La Trinca", Josep Maria, Toni i Miquel Àngel
- No hi ha cognoms?
- Mainat, Cruz i Pascual
- Viviu sols?
- No, junts
- Què diuen els vostres pares?
- Res, perquè les nostres cases estan a Canet de Mar i allí s'estan, i per qüestions de treball sortim fora.
- Què fas tu, Josep Maria Mainat?
- En el meu passaport consta que sóc estudiant d'arquitectura; però dedico el dia a la música i al teatre, ja que a l'"Espanyol" ens obliguen a ser actors.
- En quin curs et vas quedar a arquitectura?
- Estic matriculat oficialment en el 2n., per tercera vegada ja.
- Per què perds el temps i algun dineret en matrícules?
- M'han dit que cal assegurar el futur i no em veig els cinquanta anys fent el ruc als escenaris.
- Quants en tens?
- Vint-i-quatre
- Estaràs als cinquanta fent el ruc de "boite" en "boite"?
- Suposo que a aquesta edat seré un senyor arquitecte que ensenyarà als seus fills un àlbum de retalls de la seva època frívola.
- Et cal passar per ella?
- En aquest moment m'omple completament.
- A tu també et passa el mateix, Toni Cruz?
- En aquest moment, als meus 24 anys, la música ho és tot.
- I sota la música i la teva edat, què hi ha?
- Un estudiant enginyer tècnic, amb la carrera penjada i que algun dia continuaré.
- Als cinquanta anys que seràs?
- Un altre pare, amb senyora grossa, molts fills, discos i l'àlbum de joventut.
- I Miquel Àngel Pasqual que diu?
- Que m'omple moltíssim i des de fa sis anys, primer per la il·lusió que et fa pujar a l'escenari i després et pega, encara que l'encís no et deixa anar.
- També vas abandonar els llibres?
- Sí; l'any passat vaig deixar penjades dues carreres, dret i turisme.
- A quin curs de dret?
- Segon
- Edat?
- Vint-i-dos anys.
- I als cinquanta, què?
- Seguiré anant de "boite" en "boite", encara que llavors potser ja pugui viure en un hotel.
- Aquesta és la teva meta?
- Per descomptat que no; però com el meu futur és el turisme, ja coneixem les seves possibilitats.
- Escoltats tots tres em sembleu tres sensats cometent una insensatesa per estar més en el present que en el futur: o és que creieu que tot és primavera?
- Som més cigales que formigues encara que no ho semblem -diu Josep Maria.
- Avui fa sol i demà potser plogui -Toni.
- Quan el balanç de satisfaccions de l'avui és tan positiu, el futur em carrega. -Miquel Àngel.
- Viure al dia? -pregunto als tres.
- Sí -un.
- Més o menys -un altre.
- Completament -el tercer.
- Que mai arribi el demà ...
DEL ARCO


Amb l'etiqueta RECORDS publico amb periodicitat mensual, el 15 de cada mes, uns posts on aniré recollint les imatges de diferents objectes relacionats amb La Trinca. Si voleu col·laborar amb aquesta galeria virtual, no dubteu a fer una fotografia de qualsevol cosa relacionada amb La Trinca o La Nova Trinca que encara guardeu (entrades o programes de concerts, targetes promocionals, "merchandising" divers, etc) i feu-me-la arribar al meu e-mail amb el màxim de dades per identificar-la en el temps i en l'espai. Amb molt de gust, la publicaré al blog.