BOTIGA ONLINE
elmagatzem.blogspot.com
LLibres d'ocasió a 1, 3, 6, 9 i 12 €

dimecres, 7 d’octubre del 2009

Don Jaume 04

ESCENA IV
(Don Jaume i Don Pere)

Rei: Parleu, Don Pere.

Don Pere: Senyor! Em vull casar.

Rei: No pot ser!

Don Pere: Digueu al menys el perquè.

Rei: Perquè jo us he dit que no.

Don Pere: Però no sé perquè ho heu dit.

Rei: Perquè sóc el vostre pare.

Don Pere: Vós bé us tireu a la mare.

Rei: Collons, quin desvergonyit!

Don Pere: Vós teniu per governar
més no pels fills von «caletro».

Rei: Et fotré un cop de cetro,
si t’haig de tornar a avisar!
Quan ton pare et diu que no ...

Don Pere: Si, papa! Si, papa!

Rei: ... és senyal que no et convé.

Don Pere: No, papa! No, papa!
Doncs si trempo, què faré ?

Rei: Vés a l’aigüera, bacó!

Don Pere: Perdoneu, mes intencions
no han sigut mai enfadar-vos
més ja sabeu, que al parlar-vos
la pixa no vol raons.

Rei: I per ventura no hi ha...

Don Pere: Si, papa! Si, papa!

Rei: ... alguns carrerons estrets...

Don Pere: Si, papa! Si, papa!

Rei: ... plens de cases de barrets...

Don Pere: Si, papa! Si, papa!

Rei: ... per poder-hi anar a cardar?

Don Pere: Però si em veuen, senyor,
al ficar-me a l’escaleta
no sabeu que a la punyeta
se'n va del regne l’honor?

Rei: Si és veritat que vas calent...

Don Pere: Si, papa! Si, papa!

Rei: ... té diners i vés de puta...

Don Pere: Si, papa! Si, papa!

Rei: ...ara que ets jove, disfruta.

Don Pere: Si, papa!

Rei: ... deixa que digui la gent!

Don Pere: Si vós no em teniu present
i dels meus precs no feu cas
jo faré...

Rei: Merda, faràs!

Don Pere: Si, papa!

Rei: Escolta’m aquí un moment.
Com que jo estic malalt vull traspassar-te
el ceptre i la corona
I al fer-ho sempre hauràs de recordar-te
que té collons l’encàrrec que se’t dóna.
I et trobaràs traves mils
puix per més petit que siga
no és un regne una botiga
de vendre betes i fils.
Si estant malalt els moros mouen guerra,
t’ordeno que no et moguis d’eixa terra!
Més endavant podràs anar a la batalla
i si el valor no et falla
veurem llavors si es troba alguna mossa
amb qui dels teus collons buidis la bossa.
Que si jo quan vaig cardar
era en la guerra nou,
és perquè en tenia prou
per fotre i per batallar.

(Cor: Tenim dintre dels collons, tot el valor d’eixa terra
i no en queda per la guerra si es gasta tot en passions)

Patge: Don Jaume! El Consell de Cent!

(Entra el Consell de Cent, Muntaner i Fontanelles)

Rei: Jo et fot! Quin piló de gent!